Τροποποιήσεις προγράμματος ΕΡΤ1
ΣΑΒΒΑΤΟ 13 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2019
……………………………………………………………………………………………………………….
12:30 | ΕΠΤΑ W
13:30 | DOLPHIN MAN (E) ●
Βιογραφικό ντοκιμαντέρ, παραγωγής 2017.
Ένα ντοκιμαντέρ για τη ζωή του θρυλικού πρωταθλητή ελεύθερης κατάδυσης Ζακ Μαγιόλ (Jacques Mayol), που ενέπνευσε την ταινία «Το Απέραντο Γαλάζιο» του Λικ Μπεσόν.
Το 1988, η ταινία «Το Απέραντο Γαλάζιο», με ανεπανάληπτες υποβρύχιες σκηνές στα καταγάλανα νερά του Αιγαίου, έκοψε την ανάσα εκατομμυρίων θεατών σε όλο τον κόσμο και έκανε ξαφνικά διάσημο το πραγματικό πρόσωπο πίσω από τον ήρωα της ταινίας, τον Γάλλο πρωταθλητή ελεύθερης κατάδυσης, Ζακ Μαγιόλ (Jacques Mayol).
«Η θάλασσα είναι η ερωμένη μου», δήλωσε ο Μαγιόλ στην πρεμιέρα της ταινίας στις Κάννες. Ήταν το απόγειο μιας προσωπικής πορείας που έμελλε να αλλάξει ριζικά την πνευματική μας σχέση με τη θάλασσα.
Ο Μαγιόλ γεννήθηκε στη Σαγκάη το 1927, από Γάλλους γονείς. Μέχρι την ηλικία των 30 ετών, ταξίδευε από χώρα σε χώρα, από δουλειά σε δουλειά, χωρίς οποιαδήποτε δέσμευση. Η εμμονή του με τη θάλασσα ξεκίνησε μέσα από την επαφή του με ένα δελφίνι, στο Seaquarium του Μαϊάμι, όπου εργάστηκε ως δύτης-εκπαιδευτής.
«Αυτό το δελφίνι έστειλε ένα μήνυμα κατευθείαν στην ψυχή μου και άγγιξε τη βαθύτερη ύπαρξή μου», λέει ο Μαγιόλ χαρακτηριστικά.
Σκηνοθεσία: Λευτέρης Χαρίτος.
Παραγωγή: Anemon Productions – Les Films Du Balibari
Διεθνής Συμπαραγωγή: ARTE, CNC, Region Pays de la Loire (Γαλλία), ΕΡΤ, ΕΚΚ (Ελλάδα), TVO, Canal D, Canada Media Fund, OMDC (Καναδάς), WOWOW (Ιαπωνία), Sicilian Film Commission (Ιταλία), με τη συμμετοχή των καναλιών SVT (Σουηδία), RTS (Ελβετία), DBS (Ισραήλ) και CYBC (Κύπρος), με την υποστήριξη του προγράμματος Creative Europe της Ε.Ε.
15:00 | ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΑΘΛΗΤΙΚΑ – ΚΑΙΡΟΣ W
………………………………………………………………………………………………………………..
ΚΥΡΙΑΚΗ 14 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2019
………………………………………………………………………………………………………………..
15:00 | ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΑΘΛΗΤΙΚΑ – ΚΑΙΡΟΣ W
16:00 | ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ (Ε) W
«Ο αντισυμβατικός και χαρισματικός Μανώλης Ρασούλης»
Η μοναχοκόρη του Ναταλία, του σπουδαίου στιχουργού, τραγουδοποιού και συγγραφέα Μανώλη Ρασούλη, μιλάει για τον αγαπημένο της πατέρα στην Έλενα Κατρίτση. «Ήταν αγαπησιάρης, ιδεολόγος, σαρκαστικός, ερωτικός, τρυφερός… Κατά έναν περίεργο τρόπο, πάντα στα τραγούδια του λυτρώνει. Δεν φωτίζει μόνο το θέμα και μετά να σ’ αφήνει χωρίς λύση… Δίνει την απάντηση».
Με στίχο άμεσο, τρυφερό αλλά και ενίοτε εξαιρετικά δηκτικό, άλλαξε το ελληνικό τραγούδι! Ακόμα και όταν έγραφε ερωτικούς στίχους, κατάφερνε να περνά κοινωνικά και πολιτικά μηνύματα και παράλληλα να κάνει τον κόσμο να διασκεδάζει. Αντισυμβατικός, ευαίσθητος, γενναιόδωρος αλλά και εκρηκτικός, ο Μανώλης Ρασούλης ρίσκαρε αλλά ήταν έτοιμος κάθε φορά να πληρώσει το τίμημα. Όταν θεωρούσε ότι είχε αδικηθεί, δεν τον σταματούσε τίποτα.
Η συνεργασία του με τον Νίκο Ξυδάκη το 1978 στην «Εκδίκηση της γυφτιάς» με ερμηνευτή τον Νίκο Παπάζογλου, δεν σημείωσε απλά μεγάλη επιτυχία αλλά όπως έλεγαν χαρακτηριστικά «έκανε τους ροκάδες να ακούσουν λαϊκά» και τους «στιχουργούς να τρομάξουν». Ο δημιουργός του «Αχ, Ελλάδα» πίστευε, όπως λέει η κόρη του, ότι «ο λόγος, ο ελληνικός, είναι η μεγάλη δύναμη της χώρας».
Θαύμαζε και σεβόταν όσους θεωρούσε δασκάλους του, από τον Νίκο Καζαντζάκη και τον Μίκη Θεοδωράκη μέχρι τον Βασίλη Τσιτσάνη και τον Στέλιο Καζαντζίδη. Ο αιρετικός του λόγος στο περιοδικό «Αυγό», που εξέδιδε από τα τέλη της δεκαετίας του ’70, ήταν η αιτία να βρεθεί στο στόχαστρο της Ασφάλειας ως αναρχικός. Πολλές φράσεις, οι οποίες υπήρχαν στα κείμενά του, έγιναν στη συνέχεια στίχοι τραγουδιών, όπως το «Πότε Βούδας, πότε Κούδας» που έγινε και η αφορμή να δεχτεί, για άλλη μία φορά, επίθεση από την Εκκλησία.
Άνθρωποι που τον αγάπησαν, διηγούνται ιστορίες και περιστατικά από τη ζωή του και σκιαγραφούν την αντισυμβατική και χαρισματική προσωπικότητα του Μανώλη Ρασούλη.
Παρουσίαση-αρχισυνταξία: Έλενα Κατρίτση.
Σκηνοθεσία: Μιχάλης Ασθενίδης.
Δημοσιογραφική επιμέλεια: Θεοδώρα Κωνσταντοπούλου.
………………………………………………………………………………………………………………..
17:00 | Η ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ (E) W
«Δημήτρης Παπαμιχαήλ» Α’ & Β’ Μέρος
………………………………………………………………………………………………………………..