Αφιέρωμα του Αρχείου της ΕΡΤ
στην Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού (20 Νοεμβρίου)
Η 20ή Νοεμβρίου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού, με αφορμή την επέτειο υπογραφής της Διεθνούς Σύμβασης του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Παιδιού (1989). Για την Ημέρα αυτή, το Αρχείο της ΕΡΤ ψηφιοποίησε και παρουσιάζει στην ιστοσελίδα http://www.ert.gr/news/arxeio-afierwmata/ την εκπομπή «Άνθρωποι – Εκμετάλλευση ανηλίκων».
Η εκπομπή αναφέρεται στα παιδιά θύματα εργασιακής εκμετάλλευσης σε βιομηχανίες, καλλιέργειες, στο δρόμο, παιδιά που εργάζονται για να ζήσουν τις οικογένειές τους. Η κάμερα πλησιάζει παιδιά που δουλεύουν στους δρόμους της Αθήνας για να βοηθήσουν τις οικογένειές τους και μας μιλούν για την καθημερινότητά τους.
Κατά τη διάρκεια της εκπομπής, ο Προϊστάμενος Πληροφόρησης της Unicef Ηλίας Λυμπέρης αναφέρεται στη συνάντηση της Διεθνούς Διάσκεψης για το Παιδί στο Όσλο, όπου τίθεται υπό συζήτηση το θέμα της εξάλειψης της επικίνδυνης παιδικής εργασίας, και μιλά για το πρόγραμμα κατά της παιδικής εργασίας που υλοποιεί η Unicef.
Η Ανδρ. Τζουμέρκα, Αστυνομική Διευθύντρια της Υποδιεύθυνσης Προστασίας Ανηλίκων Ασφαλείας Αττικής, αναφέρεται στην παιδική επαιτεία, υπογραμμίζοντας πως σε πολύ μεγάλο ποσοστό τα παιδιά αποτελούν αντικείμενο εκμετάλλευσης των οικογενειών τους και αναφέρεται στις ενέργειες στις οποίες προβαίνουν οι Αρχές για τα παιδιά αυτά και για τις οικογένειές τους.
Τέλος, η κάμερα της εκπομπής καταγράφει τη δραστηριότητα του Κέντρου Συμπαράστασης Παιδιών και Οικογένειας στο Μεταξουργείο, το οποίο βοηθά κοινωνικά αποκλεισμένα παιδιά, τα παιδιά των δρόμων, παιδιά που αντιμετωπίζουν προβλήματα, να μάθουν Γράμματα.
Μιλούν η κοινωνική λειτουργός, Πρόεδρος του Κέντρου Συμπαράστασης Παιδιών και Οικογένειας Μυρτώ Λαιμού, καθώς και εθελόντριες που απασχολούνται στο Κέντρο.
Παρουσίαση-αρχισυνταξία: Σεμίνα Διγενή
Σκηνοθεσία: Βασίλης Παπαϊωάννου
Παραγωγή: 1997
Δείτε το αφιέρωμα στη διεύθυνση: https://www.ert.gr/arxeio-afierwmata/pagkosmia-imera-gia-ta-dikaiomata-toy-paidioy-20-noemvrioy-2/