ΕΡΤNEWS
Αποκαλυπτική πανελλαδική έρευνα για τη γραφειοκρατία στη χώρα μας
στην εκπομπή «Αναλύσεις»
Απόψε, Πέμπτη 6 Μαρτίου 2025, στις 23:00
ΠΡΟΣΟΧΗ: ΕΜΠΑΡΓΚΟ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΕΩΣ ΤΙΣ 23:00
Η μείωση της γραφειοκρατίας, η συστηματική χρήση από το κοινό των online πλατφορμών του δημοσίου και η αναγνωρισιμότητά τους από τους πολίτες, αλλά και η κατάταξη των πολεοδομιών και των δικαστηρίων στις πρώτες θέσεις των υπηρεσιών με τη μεγαλύτερη γραφειοκρατία, περιλαμβάνονται στα αποκαλυπτικά ευρήματα της πανελλαδικής έρευνας της εταιρείας Palmos Analysis που θα παρουσιαστεί απόψε, Πέμπτη 6 Μαρτίου 2025, στις 23:00, στο ΕΡΤNEWS και στην εκπομπή «Αναλύσεις» που επιμελούνται και παρουσιάζουν ο Γιώργος Σιαδήμας και η Μαριλένα Γεραντώνη.
Τα σημαντικότερα ευρήματα της πανελλαδικής έρευνας που διεξάχθηκε από τις 25 Φεβρουαρίου έως τις 2 Μαρτίου 2025 είναι τα εξής:
- Μείωση της γραφειοκρατίας στη χώρα μας κατά την τελευταία πενταετία διαπιστώνουν το 50% των πολιτών. Το 27% αναφέρουν ότι η γραφειοκρατία δεν μεταβλήθηκε ιδιαίτερα, ενώ αύξηση της γραφειοκρατίας διαπιστώνει η μειοψηφία (21%).
- Πάνω από 8 στους 10 (84%) πολίτες θεωρούν τη γραφειοκρατία στον ευρύτερο δημόσιο τομέα της χώρας μας «Πολύ» (57%) ή «Αρκετά» (27%) σημαντικό θέμα.
- Οι Πολεοδομίες και τα Δικαστήρια / η Δικαιοσύνη καταγράφουν τα υψηλότερα ποσοστά πολιτών που χαρακτηρίζουν τις υπηρεσίες αυτές «Πολύ» ή «Αρκετά» γραφειοκρατικές (75% και 74% αντίστοιχα). Ακολουθούν οι υπηρεσίες των Υπουργείων (68%), ο ΕΦΚΑ / τα Ασφαλιστικά Ταμεία (63%), το Κτηματολόγιο (60%), οι υπηρεσίες των Περιφερειών και η Εφορία (58%), τα Νοσοκομεία/οι Υπηρεσίες Υγείας (56%) και οι Δημοτικές Υπηρεσίες (54%), ενώ τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφονται για τα ΚΕΠ (29%) και την Αστυνομία (42%).
- Το υψηλότερο ποσοστό ικανοποίησης από τη δια ζώσης επίσκεψη σε δημόσιες υπηρεσίες καταγράφεται για την προθυμία και την ευγένεια του προσωπικού (59%) και ακολουθούν η ικανοποίηση από την αποτελεσματικότητα / την επίτευξη του σκοπού της επίσκεψης (55%), οι διαδικασίες / η εκτέλεση της εργασίας (49%), ο χρόνος αναμονής (49%), ο χρόνος ολοκλήρωσης της εργασίας (47%) και, τέλος, η ικανοποίηση από τις εγκαταστάσεις / τους χώρους υπηρεσίας με 38%.
- Τα υψηλότερα ποσοστά ικανοποίησης από τη δια ζώσης επίσκεψη σε όλους τους προαναφερθέντες τομείς καταγράφονται για τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών. Στον αντίποδα, η χαμηλότερη ικανοποίηση από την προθυμία / την ευγένεια του προσωπικού και τις διαδικασίες / την εκτέλεση της εργασίας καταγράφεται για την Εφορία (40% και 37% αντίστοιχα), ο ΕΦΚΑ / τα Ασφαλιστικά Ταμεία καταγράφουν τη χαμηλότερη ικανοποίηση σε σχέση με την αποτελεσματικότητα / την επίτευξη του σκοπού της επίσκεψης (44%) και τον χρόνο ολοκλήρωσης της εργασίας (36%), ενώ η χαμηλότερη ικανοποίηση για τον χρόνο αναμονής καταγράφεται για το Κτηματολόγιο (37%) και για τις εγκαταστάσεις / τους χώρους της υπηρεσίας καταγράφεται για την Αστυνομία (30%).
- Σχεδόν καθολική είναι η αναγνωρισιμότητα των κύριων online πλατφορμών του δημοσίου: 88% για το gov.gr, 91% για το TAXISNET/myAADE και 84% για το e-ΕΦΚΑ.
- Δύο στους τρεις πολίτες περίπου χρησιμοποιούν συστηματικά το gov.gr (68%) και το TAXISNET/myAADE (66%), ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για το e-ΕΦΚΑ βρίσκεται στο 36%.
- Η έκδοση υπεύθυνων δηλώσεων και εξουσιοδοτήσεων αποτελεί την πλέον δημοφιλή υπηρεσία της πλατφόρμας gov.gr, καθώς το 43% των πολιτών δηλώνουν ότι την έχουν χρησιμοποιήσει. Ακολουθούν, η έκδοση πιστοποιητικών (41%), οι ψηφιακές υπογραφές και οι βεβαιώσεις εγγράφων (28%), οι άυλες συνταγές/τα παραπεμπτικά (27%) και οι υπηρεσίες για πολίτες και καθημερινότητα (24%).
Οι πίνακες της έρευνας