Η ΜΑΡΙΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΚΑΛΛΑΣ
Πρεμιέρα, αποκλειστικά στο ERTFLIX,
την Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2024
Οι ρόλοι και οι περιλήψεις των πρώτων 5 επεισοδίων
«Η Μαρία που έγινε Κάλλας», η νέα συναρπαστική σειρά της ΕΡΤ, σε σκηνοθεσία και σενάριο Όλγας Μαλέα, κάνει πρεμιέρα, αποκλειστικά, στο ERTFLIX.
Τα πρώτα πέντε επεισόδια της κοινωνικής-βιογραφικής σειράς, θα είναι διαθέσιμα, αποκλειστικά στην ψηφιακή πλατφόρμα της ΕΡΤ, την Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2024, ενώ, δύο εβδομάδες αργότερα, την Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου θα ανέβουν και τα πέντε τελευταία.
Η κοινωνική βιογραφική σειρά 10 επεισοδίων καταγράφει τη μεταμόρφωση της νεαρής Μαρίας Κάλλας από ασχημόπαπο στη μεγαλύτερη ντίβα όλων των εποχών, την περίοδο της Κατοχής, στην Αθήνα.
Παρακολουθούμε τη Μαρία μέσα από τη σχέση της με τα βασικά πρόσωπα της νεανικής ζωής της: τη μητέρα της, την Ισπανίδα δασκάλα της, τον βαρύτονο εραστή της, την πιανίστρια αδελφή της, τον Γερμανό μαέστρο. Όμως, καθένας από αυτούς, εντυπωσιασμένος από το ταλέντο της, έχει άλλα σχέδια για εκείνη.
Μ’ ένα ταξίδι ανάμεσα στην αγάπη και την αιωνιότητα, η Μαρία ψάχνει κάποιον που θα την αγαπήσει γι’ αυτό που είναι, χωρίς όρους ή απαιτήσεις. Η έλλειψη αγάπης αποτελεί την κινητήρια δύναμη, ώστε να αναπτύξει το ταλέντο της και να καλλιεργήσει τη μοναδική φωνή της, που αποτελεί σημείο αναφοράς και ορόσημο για την όπερα παγκοσμίως, ακόμη και σήμερα.
Η σειρά βασίζεται στη συλλογή πληροφοριών από το βιβλίο «Η άγνωστη Κάλλας» του ιστορικού Νικόλα Πετσάλη-Διομήδη.
Παίζουν: Ελένη Ράντου (Λίτσα, μητέρα της Μαρίας), Ρένια Λουιζίδου (Ελβίρα, Ισπανίδα δασκάλα), Κλεοπάτρα Ελευθεριάδου (πρωτοεμφανιζόμενη λυρική σοπράνο και φοιτήτρια υποκριτικής, στον ρόλο της Μαρίας), Demy Παπαδέα (Τζάκι, αδελφή της Μαρίας), Κάρμεν Ρουγγέρη (Φρόσω, γιαγιά της Μαρίας), Ιωάννης Παπαζήσης (Μαγκλιβέρας, βαρύτονος, εραστής της Μαρίας), Μάξιμος Μουμούρης (Μπόντμαν, Γερμανός αρχαιοκάπηλος), Χάρης Μαυρουδής (Μάριο Μπονάλτι, Ιταλός αξιωματικός, θαυμαστής της Μαρίας)
Επίσης, συμμετέχουν οι ηθοποιοί: Αλέξανδρος Αντωνόπουλος (Ανδρέας Εμπειρίκος), Νίκος Ορφανός (Μανώλης Καλομοίρης), Αλέξανδρος Βάρθης (Τάκης Σιγάρας), Χάρης Γρηγορόπουλος (Περικλής), Γιώργος Δεπάστας (Οικονομίδης), Αντριάνα Μπάμπαλη (Σοφία), Εύη Μάζη (Κάκια), Michael Edwards (Ρόμπερτ), Dirk Walter Sikorski (Χόρνερ), Michael Seibel (Σιμάνα), Christopher Scott (Ρέι), Κωνσταντίνος Ανταλόπουλος (Βαρόνος) κ.ά.
Σενάριο (head–writer)-σκηνοθεσία: Όλγα Μαλέα
Σεναριογράφοι: Απόστολος Αλεξόπουλος, Βαγγέλης Νάσης, Πένυ Φυλακτάκη, Μανίνα Ζουμπουλάκη
Α’ βοηθός σκηνοθέτη: Μάνος Γαστεράτος
Διεύθυνση φωτογραφίας: Παναγιώτης Βασιλάκης
Μουσική: Σταμάτης Σταματάκης
Μοντάζ: Ιωάννα Πογιαντζή
Ήχος: Νίκος Παπαδόπουλος
Καλλιτεχνική διευθύντρια: Φρόσω Ράλλη
Κοστούμια: Μαρία Μαγγίρα
Σκηνικά: Χρύσα Δαπόντε
Μακιγιάζ: Σωτηρία Μαλατέστα, Τζωρτζίνα Σιδέρη
Παραγωγή: ΕΡΤ
Παραγωγός: Ειρήνη Σουγανίδου
Εκτέλεση παραγωγής: Feelgood Productions
Περιλήψεις επεισοδίων 1-5
Επεισόδιο 1ο: «La Paloma»
Αθήνα, άνοιξη 1937. Η Μαρία, η Λίτσα κι η Τζάκι φτάνουν με το πλοίο από τη Νέα Υόρκη στο λιμάνι του Πειραιά. Στην Αθήνα, οι τρεις γυναίκες συναντούν ανυπέρβλητες δυσκολίες, για τον λόγο αυτό, η Λίτσα ελπίζει στην οικονομική βοήθεια της μητέρας της, Φρόσως. Στο μεταξύ, η Μαρία θέλει να πουλήσει την πατέντα του πατέρα της, μία κρέμα για την ουλίτιδα, και με τα χρήματα αυτά να τον φέρει στην Ελλάδα. Η Λίτσα πιέζει τη Μαρία να συμμετάσχει στην οντισιόν «La Paloma», που διοργανώνει η διάσημη Ισπανίδα δασκάλα φωνητικής Ελβίρα ντε Ιντάλγκο.
Επεισόδιο 2ο: «Το μολυβένιο στρατιωτάκι»
Αθήνα – άνοιξη 1941. Ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος έχει αρχίσει. Οι Ιταλοί έχουν εγκατασταθεί στην Αθήνα. Στο ωδείο, οι Έλληνες προωθούν τις δικές τους τραγουδίστριες υπονομεύοντας τη 17χρονη Μαρία. Η Λίτσα εξασφαλίζει τη βοήθεια του Μπονάλτι, ενός Ιταλού στρατηγού, ο οποίος ενθουσιάζεται με τη φωνή της Μαρίας. Ωστόσο, η Μαρία δεν θέλει να συνεργαστεί με τον εχθρό και επιπλέον ερωτεύεται τον Ρόμπερτ, έναν Άγγλο στρατιώτη.
Επεισόδιο 3ο: «Ο έρωτας είναι ατίθασο πουλί»
Αθήνα – καλοκαίρι 1942. Η Ελβίρα, η Ισπανίδα δασκάλα, πιστεύει ότι η άπειρη Μαρία θα ερμηνεύσει σωστά τον ρόλο μιας έμπειρης γυναίκας όπως είναι η Τόσκα, μόνο αν η ίδια αποκτήσει εμπειρίες ζωής. Έτσι την ενθαρρύνει να ζήσει τον έρωτά της με τον Ρόμπερτ. Όταν, όμως, η Μαρία αρχίζει να παραμελεί το τραγούδι για να βρίσκεται κοντά στον Ρόμπερτ, η Ελβίρα φοβάται ότι το σχέδιό της θα γυρίσει μπούμερανγκ.
Επεισόδιο 4ο: «Vissi d’ Arte, Vissi d’ Amore»
Αθήνα – καλοκαίρι 1942. Η Ελβίρα αποφασίζει να βοηθήσει τη Μαρία και τον Ρόμπερτ να ζήσουν τον έρωτά τους. Όμως, ο νεαρός Άγγλος έχει διαφορετικά σχέδια για τη Μαρία. Τότε, η Ελβίρα θα πρέπει να πάρει μια πολύ σκληρή απόφαση για τη Μαρία, καθώς η πραγματική ζωή της παραλληλίζεται με το δράμα της Τόσκα. Η ζωή μπερδεύεται με την τέχνη…
Επεισόδιο 5ο: «Deus ex machina»
Αθήνα – άνοιξη 1943. Ο Όσκαρ Μπότμαν, ένας ευγενικός Γερμανός αξιωματικός και μεγάλος θαυμαστής της Μαρίας, την επιβάλλει ως πρωταγωνίστρια στο έργο «Στον κάμπο». Αυτό προκαλεί συγκρούσεις ανάμεσα στη Μαρία και τον Μαγκλιβέρα, τον διάσημο βαρύτονο συμπρωταγωνιστή της και γνωστό αντιστασιακό, ο οποίος τη σαμποτάρει συνεχώς. Έτσι, η Μαρία θα βρεθεί σε απόγνωση.
Φωτογραφικό υλικό από τα επεισόδια δείτε εδώ.
(Photo credits: OLGA MALEA)
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΡΟΛΩΝ
ΛΙΤΣΑ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ (Ελένη Ράντου) – Η φιλόδοξη μητέρα της Μαρίας
Η Λίτσα είναι όμορφη, γοητευτική, έξυπνη, μια σταρ από μόνη της. Ήθελε να γίνει ηθοποιός αλλά η οικογένειά της την πάντρεψε με τον Γιώργο Καλογερόπουλο, φαρμακοποιό, σοβαρό γαμπρό και μακριά από τον κόσμο του θεάματος. Λίγο πριν γεννηθεί η Μαρία, η οικογένεια μετακόμισε από τον Μελιγαλά στη Νέα Υόρκη. Εκεί, γοητεύτηκε από τον κόσμο της όπερας. Είναι η πρώτη που καταλαβαίνει το ταλέντο της Μαρίας κι επενδύει όλες τις ελπίδες της για καλύτερη ζωή πάνω στην κόρη της θέλοντας να αναδειχθεί μέσα από αυτήν (Stage mother). Απογοητευμένη από την οικονομική ανέχεια και τις συνεχείς ερωτοτροπίες του συζύγου της, λίγο πριν από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, η Λίτσα παίρνει τις δύο κόρες της κι έρχεται στην Αθήνα με σκοπό η Μαρία να συνεχίσει τις σπουδές της σε ελληνικό ωδείο. Χωρίς την επιμονή και τη μεγαλομανία της, η Μαρία δε θα γινόταν ποτέ η μεγαλύτερη ντίβα της όπερας όλων των εποχών.
ΕΛΒΙΡΑ ΝΤΕ ΙΝΤΑΛΓΚΟ (Ρένια Λουιζίδου) – Η Ισπανίδα δασκάλα τραγουδιού της Μαρίας
Η Ελβίρα ντε Ιντάλγκο ήταν μια διάσημη Ισπανίδα σοπράνο, η οποία, μετά από μια αξιόλογη διεθνή καριέρα, μετακομίζει στην Αθήνα και γίνεται εξίσου διάσημη δασκάλα τραγουδιού, με ειδίκευση στις ιταλικές όπερες και το bel canto. Η Ελβίρα αποκτά με τη Μαρία μια ιδιαίτερη συναισθηματική εξάρτηση. Οι δυο τους δεν αργούν να καταλάβουν ότι η Μαρία δεν είναι μόνο μια «φωνή αγγέλου» για την Ελβίρα, αλλά και η κόρη που δεν απέκτησε ποτέ, κι ότι η Ελβίρα δεν είναι μόνο μια δασκάλα αλλά και η μητέρα που χρειάζεται η Μαρία.
MAΡΙΑ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ (Κλεοπάτρα Ελευθεριάδου) – Το ασχημόπαπο που έγινε ντίβα
Από μικρή, η Μαρία δείχνει μεγαλύτερη από την ηλικία της. Γνωρίζει ότι έχει μια μοναδική φωνή, αλλά δεν ενδιαφέρεται καθόλου να γίνει τραγουδίστρια. Η μεγάλη της επιθυμία είναι να γίνει φαρμακοποιός, όπως ο μπαμπάς της, τον οποίο λατρεύει. Όμως, όταν μαθαίνει ότι ο πατέρας της έχει ερωμένη αναγκάζεται να ταχθεί στο άρμα της μητέρας της, που τη θέλει τραγουδίστρια μεγάλη και τρανή και τη φέρνει για σπουδές στο Ελληνικό Εθνικό Ωδείο.
Η έλλειψη αγάπης αποτελεί την κινητήρια δύναμη, ώστε να αναπτύξει το ταλέντο της και να καλλιεργήσει τη μοναδική φωνή της, που αποτελεί σημείο αναφοράς και ορόσημο για την όπερα παγκοσμίως. Μοχθεί καθημερινά και γίνεται η μεγαλύτερη ντίβα όλων των εποχών προκειμένου να πάρει αγάπη. Την παίρνει όμως;
ΤΖΑΚΙ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ (Demy Παπαδέα) – Η καλλονή αδελφή της Μαρίας
Κατά πέντε χρόνια μεγαλύτερη από τη Μαρία, η Τζάκι μοιάζει με πριγκίπισσα. Είναι μία καλλονή, με φινέτσα και αέρα. Συγκεντρώνει πάνω της όλα τα ανδρικά βλέμματα. Έχει, επίσης, μουσικό ταλέντο. Αρχικά το όνειρό της είναι να γίνει σολίστ στο πιάνο, αλλά η μητέρα της σύντομα τη βγάζει από αυτό το μονοπάτι. Σταδιακά, όμως, δέχεται μια δεύτερη θέση στην οικογένεια ως συνοδός της Μαρίας. Κάπου βολεύεται που η πίεση πέφτει όλη πάνω στη Μαρία αλλά μετά ζηλεύει την επιτυχία της αδελφής της. Αφού η Μαρία είναι η βασίλισσα της μουσικής, η Τζάκι θα είναι η βασίλισσα της ομορφιάς. Ανομολόγητος στόχος της Τζάκι είναι να κλέβει όλους τους άντρες από τη Μαρία.
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΑΓΚΛΙΒΕΡΑΣ (Ιωάννης Παπαζήσης) – Ο διεθνούς φήμης Έλληνας βαρύτονος και εραστής της Μαρίας
Δεκαπέντε χρόνια μεγαλύτερος της, ο Βαγγέλης Μαγκλιβέρας είναι αδελφή-ψυχή της Μαρίας στη σκηνή και αργότερα στον έρωτα. Χάρη στη δική του υποκριτική ικανότητα και εξωστρέφεια, ωριμάζει και εκφράζεται απελευθερωμένα το αντίστοιχο εγγενές ταλέντο της Μαρίας. Το πάθος ανάμεσά τους φουντώνει ανεξέλεγκτα. Όμως, ο Μαγκλιβέρας είναι ήδη παντρεμένος με δύο παιδιά, ερωμένη, και πολλά χρέη.
ΟΣΚΑΡ ΜΠΟΤΜΑΝ (Μάξιμος Μουμούρης) – Ο Γερμανός αξιωματικός θαυμαστής της Μαρίας.
Ο Όσκαρ Μπότμαν είναι ένας ιδιαίτερα ευγενής και καλλιεργημένος Γερμανός αξιωματικός. Εκστασιάζεται από τη Μαρία όταν αυτή καλείται να τραγουδήσει το Ave Maria κι από τότε γίνεται φανατικός θαυμαστής της. Ο θαυμασμός του έγινε έρωτας, με αποτέλεσμα να τη ζητήσει σε γάμο.
ΧΑΝΣ ΧΟΡΝΕΡ (Ντιρκ Σικόρσκι) – Ο διεθνούς φήμης Γερμανός Μαέστρος
Ο Χανς Χόρνερ είναι Γερμανός αξιωματούχος που βρίσκεται στην Αθήνα λόγω της Γερμανικής Κατοχής. Είναι φιλέλληνας και έχει σχέση με μια Ελληνίδα, τη Μελίτα, πρώτο βιολί της ορχήστρας. Είναι εξαιρετικός μαέστρος, διεθνούς φήμης και προτιμά να ασχολείται με τη μουσική παρά με τον πόλεμο. Είναι μέγας θαυμαστής της Μαρίας για το ταλέντο της, την εργατικότητα και τη συνέπειά της.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ (Δημήτρης Τζαβάρας) – Ο πατέρας της Μαρίας
Ο Γιώργος Καλογερόπουλος, ο πατέρας της Μαρίας, είναι όμορφος, ευγενικός και εξαιρετικά ερωτύλος. Φαρμακοποιός στο επάγγελμα, λατρεύει τα ρεμπέτικα και παίζει μπουζούκι. Αδιαφορεί για την όπερα και δεν την καταλαβαίνει. Όταν η Λίτσα παίρνει τα κορίτσια και πάει στην Αθήνα, εκείνος μένει στη Νέα Υόρκη και δημιουργεί σχέση με την Αλεξάνδρα, την καλύτερη φίλη της Λίτσας. Σε αντίθεση με τη Λίτσα, ο Γιώργος ζει για το σήμερα και τραγουδάει για την ευχαρίστησή του και όχι για να κάνει κάποια καριέρα. Όταν τελειώνει ο πόλεμος, καλεί τη Μαρία στη Νέα Υόρκη, επειδή του έχει λείψει πολύ το αγαπημένο του κοριτσάκι.