ΤΡΙΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Το soundtrack του ντοκιμαντέρ «La Panthère Des Neiges»
των Nick Cave και Warren Ellis
στην εκπομπή «Κριτικός Λόγος»
Με τον Θάνο Μαντζάνα
Ημερομηνίες μετάδοσης: Πέμπτη 10 και Παρασκευή 11 Νοεμβρίου, στις 18:00
Το soundtrack του ντοκιμαντέρ «La Panthère Des Neiges» που συνυπογράφουν ο Nick Cave και ο Warren Ellis θα παρουσιάσει και θα αναλύσει ο κριτικός μουσικής Θάνος Μαντζάνας σε δύο συνεχόμενες εκπομπές, την Πέμπτη 10 και την Παρασκευή 11 Νοεμβρίου, στις 18:00.
Ο εξηνταπεντάχρονος σπουδαίος Αυστραλός συνθέτης, στιχουργός, ερμηνευτής, συγγραφέας, ενίοτε σεναριογράφος και σπανιότερα ηθοποιός Nick Cave δεν χρειάζεται συστάσεις. Ο ομοεθνής και κατά επτά χρόνια νεότερος του Warren Ellis σπούδασε αρχικά βιολί και φλάουτο αλλά ολοκλήρωσε τις σπουδές μόνο του δευτέρου, όμως παίζει με επάρκεια αρκετά ακόμα όργανα, φλάουτο, πιάνο, ακορντεόν, διάφορα είδη κιθάρας, μαντολίνο και βιόλα. Το προσωπικό του γκρουπ είναι το τρίο Dirty Three. Η συνεργασία του με τον Nick Cave ξεκίνησε το 1993, αρχικά ως μέλος ενός συνόλου εγχόρδων που τον συνόδευε και στη συνέχεια ως κανονικό μέλος της μπάντας του, των Bad Seeds, των οποίων είναι και ο μουσικός διευθυντής. Εχουν συνθέσει από κοινού συνολικά δέκα soundtracks, ενώ πέρυσι κυκλοφόρησαν το «Carnage», ένα album με τραγούδια που γράφτηκαν κατά την διάρκεια της πανδημίας, με αυτήν ως θέμα τους.
To «La Panthère Des Neiges» είναι ένα ντοκιμαντέρ του Vincent Munier, ενός από τους πλέον φημισμένους φωτογράφους άγριας φύσης σε συνεργασία με τον επίσης γνωστό συγγραφέα Sylvain Tesson, ο οποίος έγραψε τα συνοδευτικά κείμενα. Θέμα του είναι η πανίδα του Θιβέτ και κυρίως ένα από τα πιο σπάνια ζώα που υπάρχουν στον πλανήτη, η λεοπάρδαλη του χιονιού, της οποίας το όνομα έδωσε και τον τίτλο στο ντοκιμαντέρ.
Με την εξαίρεση των τριών τραγουδιών που κάπως φέρνουν στο νου το έργο του Nick Cave με τους Bad Seeds, τα οργανικά θέματα του υπόλοιπου soundtrack κινούνται σε ένα ύφος που θα μπορούσαμε να αποκαλέσουμε σύγχρονη μουσική δωματίου. Λιτή συνθετική αλλά και ενορχηστρωτική προσέγγιση με την πλειονότητα των κομματιών να βασίζεται στο πιάνο του Cave και το βιολί του Ellis και το αποτέλεσμα να είναι ιδιαίτερα ατμοσφαιρικό, κάποτε απόκοσμο, αλλά μερικές φορές και ελαφρά τρομαχτικό, αποτυπώνοντας έτσι ανάγλυφα την άγρια φύση και πανίδα του Θιβέτ.
.