ΕΡΤ1 – Τροποποιήσεις προγράμματος 12, 17 & 18.07.2017

ΕΡΤ1 – Τροποποιήσεις προγράμματος 12, 17 & 18.07.2017

ΕΡΤ1 – Τροποποιήσεις προγράμματος

ΤΕΤΑΡΤΗ 12 ΙΟΥΛΙΟΥ 2017

………………………………………………………………………………………………………………..

18:40   ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ (Ε)    W                

«Η ιερότητα του αρχαίου θεάτρου της Επιδαύρου: Το κοινό και οι αντιδράσεις του»  Α΄ Μέρος

19:30 Ομιλία του Πρωθυπουργού, κ. Αλέξη Τσίπρα στο 1ο Περιφερειακό Συνέδριο (W)

Το πρόγραμμα θα διαμορφωθεί ανάλογα μετά το τέλος της ομιλίας του κ. Τσίπρα.

………………………………………………………………………………………………………………..

ΔΕΥΤΕΡΑ 17 ΙΟΥΛΙΟΥ 2017

………………………………………………………………………………………………………………..

09:50   ΔΕΛΤΙΟ EURONEWS   W

10:00   ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΗ ΜΑΓΙΑ (Ε) (Αλλαγή θέματος)  W   

«Iνδία, Βαρανάσι – Πέρασμα στην αιωνιότητα»

Από τις πηγές του στα όρια του Θιβέτ, μέχρι την Καλκούτα και τον κόλπο της Βεγγάλης, ο Γάγγης κυλά για 3.100 χιλιόμετρα, διασχίζοντας την ανατολική Ινδία. Η ιερή πόλη του Μπενάρες ή αλλιώς Βαρανάσι είναι ο πιο σημαντικός και ιερός σταθμός στο δρόμο του. Θεόρατα παλάτια αντικατοπτρίζονται στο νερό, δραματικά πρόσωπα και ασκητικές φιγούρες ελπίζουν στην αιωνιότητα. Και ο Γάγγης, η μητέρα Γκάγκα των Ινδών, εξαγνίζει και υπόσχεται. Στις όχθες του, τα παιδιά κολυμπούν και παίζουν κι όσο μεγαλώνουν, τόσο αποκτούν συνείδηση της πράξης τους. Οι μεγαλύτεροι περπατούν σε παραδοσιακά μονοπάτια πίστης, χορεύοντας με το νερό και τον ήλιο, σε μία ώσμωση με τη φύση, ανταλλάσσοντας ενέργεια. Σε κάθε γκατ, η πνευματική ζωή γίνεται ένα με την καθημερινότητα. Δίπλα στους «εξαγνισθέντες», κάποιοι ξυρίζονται, κάποιοι πλένονται, κάποιοι κάνουν την μπουγάδα τους. Μοναχοί διαλογίζονται, γυναίκες λούζονται, νεροβούβαλοι δροσίζονται, σκύλοι ψάχνουν τα σκουπίδια στην όχθη του ποταμού. Η Μάγια Τσόκλη επισκέπτεται το γκατ Μανικαρνίκα, το μεγαλύτερο χώρο αποτέφρωσης των νεκρών. Πρόκειται για τον πιο ιερό τόπο για τους προσκυνητές της πόλης, μια και «στο Βαρανάσι, ο θάνατος είναι προνόμιο». Ούτε ένα δάκρυ από τους συγγενείς που διαλέγουν τη ξυλεία για την καύση του αγαπημένου τους. «Τα δάκρυα εμποδίζουν την ψυχή να πάει στον παράδεισο και εδώ, ο θάνατος είναι απελευθέρωση και ευλογία». Πραγματικά, ενώ οι εικόνες είναι αντικειμενικά άγριες, περιέχουν και μια φυσικότητα, μια ανεξήγητη ελαφράδα, κανένα απολύτως δράμα.

Παρουσιάση-έρευνα: Μάγια Τσόκλη.

Σκηνοθεσία: Χρόνης Πεχλιβανίδης.

11:00   ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΘΑΛΑΣΣΕΣ (Ε) W             

………………………………………………………………………………………………………………..

ΤΡΙΤΗ 18 ΙΟΥΛΙΟΥ 2017

………………………………………………………………………………………………………………..

18:50 ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ (Ε) W

19:50 Η ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ  ΧΡΟΝΟΥ (E) (Αλλαγή θέματος) W     

Με τον Χρίστο Βασιλόπουλο    

«H ιστορία της Ελληνικής Ραδιοφωνίας»

Η «Μηχανή του χρόνου» με τον Χρίστο Βασιλόπουλο παρουσιάζει την ιστορία της Ελληνικής Ραδιοφωνίας.

Τα πρώτα βήματα έγιναν στα μέσα της δεκαετίας του ’20, αλλά η επίσημη έναρξη ήρθε στα χρόνια  του δικτάτορα Μεταξά, με έντονο προπαγανδιστικό χαρακτήρα. Πριν καν προλάβει να ενηλικιωθεί έζησε τη βία των Γερμανών κατακτητών, που σφράγισαν όλα τα ραδιόφωνα.

Η «Μηχανή του χρόνου» παρουσιάζει την άγνωστη ιστορία, σύμφωνα με την οποία την ημέρα της Απελευθέρωσης οι ναζί παγίδευσαν με εκρηκτικά τα ραδιοφωνικά στούντιο στο Ζάππειο και τον πομπό των Λιοσίων. Το σταθμό των Αθηνών έσωσε ένας φιλέλληνας Γερμανός, ο οποίος την τελευταία στιγμή αποκάλυψε στους τεχνικούς το σχέδιο. Έτσι καταστράφηκε μόνο η μία κεραία και διασώθηκαν όλες οι άλλες υποδομές.

Επίσης, η εκπομπή παρουσιάζει τις πιο δημοφιλείς  εκπομπές και τα πρόσωπα του ραδιοφώνου. Από την ιστορική «Θεία Λένα» με την Αντιγόνη Μεταξά, στα ραδιοφωνικά σίριαλ, αλλά και το περίφημο «Θέατρο στο μικρόφωνο», τα ταλέντα του Οικονομίδη, αλλά και τις μουσικές εκπομπές που άφησαν εποχή. Σημαντικές στιγμές του ραδιοφώνου θεωρούνται οι πρώτες ποδοσφαιρικές μεταδόσεις, αλλά και η διάσημη «Μαρμάρω», δηλαδή η αυτοκινούμενη μονάδα εξωτερικών μεταδόσεων, που ξεσήκωνε τις γειτονιές και προκαλούσε κοσμοσυρροή. Ήταν η φωνή του πολίτη που είχε τη δυνατότητα να βγει στον «αέρα».

Αρχισυνταξία: Δημήτρης Πετρόπουλος.

Σκηνοθεσία: Γιώργος Νταούλης.

20:55   ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ  

………………………………………………………………………………………………………………..