Τροποποιήσεις προγράμματος ΕΡΤ2
Η εκπομπή «Αλέκος Φασιανός – “Ένας αιώνας Πικάσο” – Σαντιάγο Καλατράβα», περιλαμβάνει δύο ενότητες.
Στην πρώτη ενότητα, ο δημοσιογράφος Νίκος Βατόπουλος συνομιλεί με τον γνωστό ζωγράφο Αλέκο Φασιανό στο ατελιέ του.
«Όταν έχεις έμπνευση μπορείς να ζωγραφίζεις παντού, ακόμα και στο πάτωμα», υποστηρίζει ο ζωγράφος, μαθητής του Μόραλη και με μεταπτυχιακές σπουδές στο Παρίσι.
Εκεί έγιναν και διάφορες εκθέσεις του σε γκαλερί, στο Κέντρο Πομπιντού, σε χώρους Τέχνης. Τα θέματά του είναι κυρίως πρόσωπα, τοπία, περιβάλλον. Είναι γνωστός ο αυθόρμητος και προσιτός χαρακτήρας του, καθώς και η μεγάλη γνώση του αντικειμένου του, που διδάσκει στους νεότερους.
Στη δεύτερη ενότητα, ο διάσημος αρχιτέκτονας Σαντιάγο Καλατράβα, επισκέπτεται την Εθνική Πινακοθήκη, με αφορμή την έκθεση «Ένας αιώνας Πικάσο».
Για πρώτη φορά, σε παγκόσμια αποκλειστικότητα, ο Καλατράβα ξεναγεί τη Μαρίνα Λαμπράκη – Πλάκα, διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης, στη διαδρομή και τη ζωή του ζωγράφου.
Εντυπωσιάζουν οι γνώσεις του και η αφηγηματική του προσέγγιση στο έργο του συμπατριώτη του, ενώ η Μαρίνα Λαμπράκη – Πλάκα, ακούει στον δικό της χώρο, περιγραφή μιας έκθεσης που οργάνωσε η ίδια.
Στις 19/5/2021, στις 00:50 θα μεταδοθεί η εκπομπή «9+1 ΜΟΥΣΕΣ» με θέμα: «Γιάννης Σμαραγδής – El Greco»
Ο καταξιωμένος σκηνοθέτης Γιάννης Σμαραγδής μιλάει στην αρχισυντάκτρια της εκπομπής «9+1 Μούσες», Εύα Νικολαΐδου, για την ταινία «El Greco» και για την απήχηση του έργου.
«Μέσα απ’ αυτήν την ταινία, αναδεικνύεται ο Μινωικός Πολιτισμός», λέει ο σκηνοθέτης. Αποτελεί μία πρόταση προς το μέλλον για να επανασυγκολληθεί ο άνθρωπος με το θείο.
Η αναγνώριση της ταινίας είναι διεθνής και στην Ελλάδα την παρακολούθησαν 700.000 άνθρωποι.
Το έργο ξεχωρίζει όχι μόνο για την πολύπλευρη προσωπικότητα του Greco (Δομήνικος Θεοτοκόπουλος), αλλά και για τη φιλοσοφική ενατένιση των πραγμάτων.
Στην πορεία της συνέντευξης, ο Γιάννης Σμαραγδής θυμήθηκε και τις πρώτες ταινίες που γύρισε με τα πορτρέτα των Καβάφη, Παπαδιαμάντη και Σεφέρη.
Αυτό που τον εντυπωσίασε είναι τα δακρυσμένα μάτια των θεατών, όταν έφευγαν από τις κινηματογραφικές αίθουσες και το πόσο άγγιξε τις ψυχές τους αυτή η ξεχωριστή προσωπικότητα.