«Το Θέατρο της Δευτέρας»
Το «Θέατρο της Δευτέρας» άφησε τη δική του πολιτισμική σφραγίδα και τη δική του παρακαταθήκη στην ελληνική κοινωνία και στους Έλληνες τηλεθεατές. Επί 20 και πλέον χρόνια παρουσιάστηκαν περισσότερα από 500 αξιόλογα θεατρικά έργα, ελληνικού και διεθνούς ρεπερτορίου, τα οποία αποτέλεσαν μάθημα παιδείας για ένα κοινό που διψούσε για ποιοτικό θέατρο αλλά δεν είχε την ευκαιρία να το δει (κυρίως στην επαρχία).
Η μεγαλύτερη, ωστόσο, κληρονομιά για τις νεότερες γενιές είναι ο αρχειακός πλούτος της ΕΡΤ, με σπουδαίες και σπάνιες παραστάσεις από κορυφαίους ηθοποιούς και σκηνοθέτες, πολλοί εκ των οποίων δεν βρίσκονται πλέον στη ζωή.
Ημερομηνία μετάδοσης: Δευτέρα 19 Νοεμβρίου 2018, στις 20:30
«Η ανταπόκριση» του Ούγκο Μπέτι
Το δράμα του Ιταλού Ούγκο Μπέτι (1892-1953) «Η ανταπόκριση», γραμμένο το 1952, είναι ένα έργο με πολιτικές αναφορές στην Ευρώπη μετά το τέλος του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου.
Θεατρική σκηνοθεσία: Μίνως Βολανάκης.
Τηλεσκηνοθεσία: Στέλιος Ράλλης.
Συγγραφέας: Ούγκο Μπέτι (Ugo Betti).
Μετάφραση-διασκευή: Μίνως Βολανάκης.
Σκηνικά-κοστούμια: Διονύσης Φωτόπουλος.
Μουσική επιμέλεια: Ηλέκτρα Παπακώστα.
Διεύθυνση παραγωγής: Στέλιος Αντωνιάδης.
Παίζουν: Νίκος Κούρκουλος, Γιώργος Μιχαλακόπουλος, Κατερίνα Βασιλάκου, Ανδρέας Λάζαρης, Ελένη Κούρκουλα, Γιώργος Μοσχίδης.
Διάρκεια: 122΄
Υπόθεση: Μετά την επανάσταση ο Τζιοβάνι έχει αποσυρθεί σε μια εξοχική κατοικία κοντά στα σύνορα μαζί με τη γυναίκα του, τη Λουίζα. Ζουν μόνοι, ο γιος τους χάθηκε σε ένα «δυστύχημα» μερικά χρόνια πριν. Όταν δέχεται την επίσκεψη παλαιών συντρόφων που θέλουν να τον πείσουν να αναμειχθεί πάλι με την πολιτική -ήταν ένας από τους πιο χαρισματικούς ηγέτες με απήχηση στον κόσμο- δελεάζεται από την ιδέα. Η συζήτηση, ωστόσο, αποκαλύπτει μερικές απάνθρωπες και καθόλου ιδεαλιστικές πτυχές της επανάστασης, όπως ότι ο πατέρας μιας νεαρής στρατευμένης ακολούθου, της Ρόζας, που βρίσκεται μαζί τους, δολοφονήθηκε από τους ομοϊδεάτες του για να αποκτήσει το κίνημα έναν ήρωα. Η ίδια ανάγκη υπάρχει και τώρα, ο «εχθρός» απειλεί, είναι κάπου εκεί, κοντά τους.
Το επόμενο θύμα είναι ο ίδιος, αλλά όταν το αντιλαμβάνεται είναι αργά, δεν θα προλάβει να διαφύγει. Μέσα στο αδιέξοδο, ο Τζιοβάνι θα μιλήσει για το γιο του και θα πει στη γυναίκα του -για πρώτη φορά- ότι εκείνος αυτοκτόνησε. Στο τέλος, η πίστη και η θυσία της Ρόζας γεννούν την ελπίδα ότι θα βρεθεί ανταπόκριση από την άλλη, την απέναντι πλευρά.