Τροποποιήσεις προγράμματος ΕΡΤ2
Σειρά ντοκιμαντέρ, παραγωγής Γαλλίας 2013-2014.
Η ανακάλυψη μιας χώρας, ενός πολιτισμού, μέσα από την πιο τρυφερή, κρυφή, οικεία ματιά…
Η Ορελί και ο Λοράν ερωτεύτηκαν κεραυνοβόλα ο ένας τον άλλον και ταξιδεύουν μαζί, ζώντας το πάθος τους. Θέλουν να πουν το «ναι» -αλλά δεν ξέρουν πώς- και αποφασίζουν να ξεκινήσουν για να ανακαλύψουν πώς παντρεύονται οι άνθρωποι, πώς λένε το «ναι» στις τέσσερις γωνιές του πλανήτη.
Οι γάμοι είναι παντού μια γιορτή, πολύχρωμη και ζωντανή, είναι ο πυρήνας της παράδοσης, του πολιτισμού και των τελετουργικών μιας κοινωνίας.
Η ωραιότερη ευκαιρία για να ανακαλύψει κανείς μια χώρα, την ιστορία της, τη θρησκεία της και τις αξίες της, είναι ένας γάμος.
Σ’ αυτή τη σειρά ντοκιμαντέρ θα παρακολουθήσουμε γάμους στην Ελλάδα, την Ιταλία, στο Περού, το Μαρόκο, στην Ινδία, στο Πράσινο Ακρωτήριο και θα μάθουμε περισσότερα σχετικά με τον πολιτισμό τους.
4/2/2020 – Eπεισόδιο 1ο: «Κρήτη» (Crete) (Ε) – Κ8
5/2/2020 – Eπεισόδιο 2ο: «Ιταλία» (Italy) (Ε) – Κ8
6/2/2020 – Eπεισόδιο 3ο: «Ινδία» (Indie) (Ε) – Κ8
7/2/2020 – Eπεισόδιο 4ο: «Πράσινο Ακρωτήριο» (Cap Vert) (Ε) – Κ8
10/2/2020 – Eπεισόδιο 5ο: «Περού» (Peru) (Ε) – Κ8
11/2/2020 – Eπεισόδιο 6ο: «Μαρόκο» (Morocco) (Ε) – Κ8
Ο Νικόλαος Λύτρας είναι ο ζωγράφος που το έργο του εκφράζει τον ελληνικό μοντερνισμό στη ζωγραφική. Γιος του μεγάλου ζωγράφου του τέλους του 19ου αιώνα Νικηφόρου Λύτρα, σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών με δάσκαλο τον πατέρα του, και στο Μόναχο όπου ενημερώθηκε για τα διεθνή ρεύματα στη ζωγραφική.
Γυρνώντας στις αρχές της δεύτερης δεκαετίας του 20ού αιώνα αναδείχθηκε σε μια ηγετική προσωπικότητα της ελληνικής Τέχνης, ανατρέποντας τα παραδοσιακά δεδομένα που ήθελαν τη ζωγραφική προσκολλημένη στις αξίες και τις αρχές του 19ου αιώνα. Με το έργο του η ελληνική ζωγραφική «συνομιλεί» με τα μοντέρνα κινήματα στην Ευρώπη. Οι απόψεις του Λύτρα για το ελληνικό φως και το τοπίο, όπως εκφράστηκαν στο έργο του, είναι ζωντανές και σήμερα, γιατί αποκαλύπτουν κάτι από το μυστήριο και την ποίηση τους.
Δυστυχώς, ο Λύτρας δίδαξε μόνο για τρία χρόνια στη Σχολή Καλών Τεχνών γιατί τον πρόλαβε ο θάνατος στα 44 χρόνια του. Δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν πώς αν δίδασκε για περισσότερα χρόνια, ίσως άλλαζε σ’ ένα βαθμό, η μορφή της ελληνικής ζωγραφικής.
Στην εκπομπή μιλούν, η διδάκτωρ της Ιστορίας της Τέχνης Αφροδίτη Κούρια, καθώς και οι ζωγράφοι Μάριος Σπηλιόπουλος, Θανάσης Μακρής, Ειρήνη Ηλιοπούλου και Άννα Μαρία Τσακάλη.
Σκηνοθεσία-σενάριο: Λάκης Παπαστάθης.
Διεύθυνση φωτογραφίας: Δημήτρης Κορδελάς.
Ήχος: Δημήτρης Βασιλειάδης.
Μοντάζ: Μαρίνα Βέλλου.
Παραγωγή: Cinetic, 2008.
Σε τι διαφέρει ο θαλασσινός από τον άνθρωπο της στεριάς; Ποια είναι η καλή και ποια η κακή πλευρά της θάλασσας; Τι σημαίνει η οικογένεια για τον ναυτικό; Γιατί ένας νέος άνθρωπος σήμερα να μπαρκάρει;
Ο πλοίαρχος Α΄ του Εμπορικού Ναυτικού Γρηγόρης Μπούρης, ο οποίος διδάσκει στην Ακαδημία του Εμπορικού Ναυτικού, έρχεται «Στα Άκρα» με τη Βίκυ Φλέσσα και μας περιγράφει τι υπάρχει μεταξύ ουρανού και θάλασσας.
Παρουσίαση-αρχισυνταξία-δημοσιογραφική επιμέλεια: Βίκυ Φλέσσα.
Διεύθυνση φωτογραφίας: Γιάννης Λαζαρίδης.
Σκηνογραφία: Άρης Γεωργακόπουλος.
Motion Graphics: Τέρρυ Πολίτης.
Μουσική σήματος: Στρατής Σοφιανός.
Διεύθυνση παραγωγής: Γιώργος Στράγκας.
Σκηνοθεσία: Χρυσηίδα Γαζή.
Η Αικατερίνη Κουμαριανού, ιστορικός, κάτοχος της έδρας Νεοελληνικών Σπουδών στη Σορβόννη από το 1978 ώς το 1983, είναι μία δραστήρια γυναίκα.
Οι δημοσιεύσεις της σε ιστορικά και φιλολογικά περιοδικά και τα βιβλία της, αποτελούν σημείο αναφοράς σε διεθνείς και ελληνικές βιβλιογραφίες. Τον Δεκέμβριο του 2007, επιμελήθηκε και δημοσίευσε τη συλλογή ελληνικών φωτογραφιών του πρώτου κατόχου της έδρας Νεοελληνικών Σπουδών στη Σορβόννη, Hubert Pernot, σε συνεργασία με τις εκδόσεις «Ολκός», ενώ αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην Κύπρο και διδάσκει στο εκεί πανεπιστήμιο.
Η Αικατερίνη Κουμαριανού πιστεύει στην κοινωνική συμμετοχή και αυτό φαίνεται από την αμείωτη παρουσία της στις πνευματικές ζυμώσεις που σμίλεψαν μεταπολεμικά την ελληνική κοινωνία. Η μακρόχρονη φιλία και συνεργασία της με τον Κ.Θ. Δημαρά, η συμμετοχή της στη δημιουργία περιοδικών εκδόσεων όπως ο «Ερανιστής» και οι «Εποχές», όπου συνεργάστηκε με τον Άγγελο Τερζάκη, τον Κωστή Σκαλιώρα και τον Γιώργο Σεφέρη, η φιλία της με τον Μπάμπη Δρακόπουλο και η ανένταχτη, μα σταθερή, σχέση της με την ελληνική Αριστερά, οι συνεργασίες της με το Ίδρυμα Ελληνικού Πολιτισμού και το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών και η πανεπιστημιακή διδασκαλία, είναι σταθμοί μίας ζωής, ακούραστα αφιερωμένης στην πρόοδο του ελληνισμού.
Το «Παρασκήνιο» τη συνάντησε και μίλησε μαζί της. Ο σκηνοθέτης Κλεάνθης Δανόπουλος σκιαγραφεί ένα πορτρέτο ζωής, αναζητώντας να αναδείξει μέσα από το λόγο και την εικόνα της, τη δυναμική προσωπικότητα της ιστορικού, η οποία όπως λέει ο συγγραφέας Κώστας Παπαγεωργίου: «διδάσκει με την παρουσία της».
Κατά τη διάρκεια της εκπομπής, η Αικατερίνη Κουμαριανού μιλά για τους ανθρώπους που γνώρισε, τα γεγονότα που έζησε, τις αξίες που την καθοδήγησαν στη ζωή της και τις οποίες ακόμα πιστεύει.
Στην εκπομπή συμμετέχουν οι ιστορικοί Ε. Δελβερούδη και Γ. Τόλιας, ο νεοελληνιστής ακαδημαϊκός και καθηγητής Πανεπιστημίου του Μόντρεαλ J. Bouchard και ο συγγραφέας Κ. Παπαγεωργίου, καταθέτοντας τη ματιά τους για την παρουσία της, συμβάλλοντας με το λόγο τους, στην ολοκλήρωση του πορτρέτου της καθηγήτριας Αικατερίνης Κουμαριανού.
Σκηνοθεσία: Κλεάνθης Δανόπουλος.